اوراکل ؛ نرم‌افزار بازاریابی دیجیتال جدید مبتنی بر هوش مصنوعی

ainews11
3 min readNov 2, 2021

--

اوراکل از سیستم جدید مجهز به هوش مصنوعی رونمایی کرده تا شرکت‌ها فعالیت‌ها و کمپین‌های بازاریابی دیجیتال را به شکل موثرتری خودکارسازی نمایند. کارشناسان نرم‌افزار با این هدف دست به توسعه‌ این سیستم زده‌اند که بتوانند بخش اعظمی از بازار نرم‌افزارهای ابری را از مواردی نظیر اَدوبی و Salesforce گرفته و به خود اختصاص دهند. در صورتی که فرایند عرضه‌ی سیستم بازاریابی جدید اوراکل به پایان برسد، امکان ارتقای محصولات بازاریابی B2B فراهم خواهد شد.

این محصول از هوش مصنوعی برای خودکارسازی فرایندهایی از قبیل ایجاد کمپین‌های بازاریابی و بررسی دقیق داده ها استفاده خواهد کرد. لذا این احتمال به خوبی بررسی می‌شود که افراد تا چه اندازه با ایمیل‌ها و تبلیغات به تعامل می‌پردازند. می‌توان از اطلاعات نهایی برای تعیین این احتمال استفاده کرد که چه تعداد از کاربران این محصول را خریداری خواهند کرد. در این صورت، تیم فروش قادر خواهد بود تا منابع داده را به دقت زیر نظر گرفته و بکار گیرد. در ضمن، این سیستم می‌تواند اطلاعات تماس را به شکل دقیق‌تری در اختیار دپارتمان‌های مربوطه قرار دهد.

فروش دیجیتال

داده‌ها که از منابع گوناگونی به دست می‌آیند، بخش بزرگی از فرایند عملیات سیستم بازاریابی Fusion هستند. از جمله این منابع می‌توان به لیست ارتباط ایمیلی و مشتریان اوراکل اشاره کرد که به طور مستقیم از سیستم استفاده می‌کنند. اوراکل انبوهی از داده‌های شخص ثالث جمع‌آوری کرده است. از این رو، با تاریخچه کاری طولانی خود در حوزه پایگاه داده، موفق شده تا در تبلیغات دیجیتال به دستاوردهای ارزنده‌ای نائل آید.

بیشتر بخوانید

هوش مصنوعی می‌تواند سرعت تشخیص سکته را افزایش دهد

فروش دیجیتال با رشد سریعی همراه بوده است. به ویژه از زمانی که بیماری‌های همه‌گیر کرونا در مقیاس جهانی شیوع یافت. در واقع، %۶۴ از کسب‌ و کارهای B2B اعلام کرده‌اند که قصد دارند تعداد فروشندگان ترکیبی (هیبرید) را در طی شش ماه آینده افزایش دهند. فروشندگان حرفه‌ای از روش‌های گوناگونی برای تعامل با مشتریان استفاده می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به ویدئو، تلفن، نرم‌افزار و دیدارهای گاه به گاهِ حضوری اشاره کرد. این کارها با افزایش میزان تقاضا نیز ارتباط دارد.

البته مشکلاتی نیز بر سر راه وجود دارد. بر اساس گزارش‌ها، %۸۵ از بازاریاب‌های B2B اعلام کرده‌اند که نسل جوانان امروزی به هدف بازاریابی محتوای مهمی برایشان به حساب می‌آیند. با این حال، تنها ۵ الی %۱۰ از این نسل به طور موفقیت‌آمیز به بازاریاب تبدیل می‌شوند زیرا فقط %۵۶ از شرکت‌های B2B این متخصصان کسب و کار را پیش از حضورشان در تیم فروش تایید می‌کنند.

راب کلیمو برای سالیان متمادی به عنوان روزنامه‌نگار حوزه فناوری به فعالیت پرداخته است. پیش از اینکه اینترنت در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرد، وی مجله‌های گوناگونی را چاپ می‌کرده است. راب از زمانی که تمامی فعالیت‌های خود را به طور دیجیتال داده، برای چندین سال در بخش نوآوری شرکت مایکروسافت به ایفای نقش پرداخته است. وی محتوای بسیاری برای طیف وسیعی از شرکت‌ها تولید کرده است.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

منبع: هوشیو

--

--