برترین استارتاپ های هوش مصنوعی جهان

ainews11
3 min readJul 11, 2021

--

برترین استارتاپ های هوش مصنوعی جهان با الهام از دستاوردهای شگفت‌انگیز رهبران این فناوری، تیم‌‌‌هایی ایده‌پرداز و خلاق خود را آموزش‌‌‌ می‌دهند و برای کشف جدیدترین عرصه‌‌‌هایی فناوری تلاشی وصف‌ناپذیر را آغاز کرده‌‌‌‌اند. از گوگل و آمازون گرفته تا اپل و مایکروسافت، هر شرکت بزرگ فناوری در حال اختصاص منابع مالی و سرمایه‌گذاری برای دستیابی به موفقیت در هوش مصنوعی است. دستیاران شخصی مانند سیری و الکسا، هوش مصنوعی را به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل کرده‌‌‌‌اند.

از یک سو، شرکت‌‌‌هایی بزرگ به دنبال تجهیز محصولات خود به فناوری هوش مصنوعی هستند‌‌‌‌، و از سوی دیگر، شرکت‌‌‌هایی نوپا و استارتاپ‌‌‌‌‌ها نیز در تلاش‌اند ایده‌‌‌هایی کاربردی و نوآورانه تیم‌‌‌‌‌ها و کارشناسان هوش مصنوعی را به دنیای صنعت و ‌‌‌‌‌کسب‌وکار پیوند دهند و فناوری‌‌‌‌‌ها و خدمات هوشمند خود را توسعه دهند.

برترین استارتاپ های هوش مصنوعی جهان در حال حاضر، بیش از گذشته مسیر رشد و توسعه را طی‌‌‌ می‌کنند و چنان که از شواهد امر بر‌‌‌می‌آید، این پیشرفت‌‌‌‌‌ها در آینده نیز با قوت بیشتر دنبال خواهد شد. تا چند سال پیش هر زمان سخن از فناوری هوش مصنوعی به میان‌‌‌ می‌آمد، کاربردهای صنعتی این فناوری بیش از همه در ذهن‌‌‌‌‌ها نقش‌‌‌ می‌بست. اما در حال حاضر با توسعه روزافزون این فناوری و جایگیر شدن آن در همه جنبه‌‌‌هایی زندگی انسان‌‌‌هایی عصر حاضر، همگان به ارزش‌‌‌هایی این فناوری شگفت‌انگیز پی برده‌‌‌‌اند. این روزها، شرکت‌‌‌‌‌ها و مجموعه‌هایی که زودتر از دیگر رقبا به فکر به‌روزرسانی و تجهیز فرایندهای خود با فناوری هوش مصنوعی بودند و به نوعی، پیشکسوتان به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی به شمار‌‌‌ می‌روند، جهش‌‌‌هایی شگفت‌آوری را در همه جنبه‌‌‌های ‌‌‌‌‌کسب‌وکار خود، به‌ویژه بازگشت سرمایه تجربه کرده‌‌‌‌اند.

هوش مصنوعی هر روز محبوب‌تر می‌شود

ارزش بازار جهانی علم داده در سال ۲۰۱۹ در حدود ۳.۹۳ میلیارد دلار تخمین زده شده است. انتظار‌‌‌ می‌رود این بازار با نرخ رشد سالانه مرکب (CAGR) 26 درصد از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۷ بیش از پیش گسترش یابد. راهکارهای هوشمند همچون چت‌بات‌‌‌‌‌‌ها، ردیاب‌‌‌هایی تقلب‌‌‌‌، ابزارهای افزایش امنیت و وسایل هوشمند حمل‌ونقل و لجستیک، تنها بخشی از خدمات هوش مصنوعی به دنیای انسان‌هاست. افزایش پذیرش افراد نسبت به فناوری یادگیری ماشین در صنایع ثابت کرده است که چگونه الگوریتم‌‌‌‌‌ها و تکنیک‌‌‌‌‌ها به طور موثر مشکلات پیچیده دنیای واقعی را حل‌‌‌ می‌کنند. کاهش هزینه‌‌‌هایی جاری ‌‌‌‌‌کسب‌وکار‌‌‌‌‌‌ها، ایجاد ارزش برای شبکه مشتریان و هوشمندسازی و بهبود تجارب مشتری‌‌‌‌، سه هدف محبوب در استفاده از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی هستند.

همه این رویدادها نشان‌‌‌ می‌دهد محبوبیت هوش مصنوعی در دهه اخیر افزایش یافته و توجه به این فناوری از سوی استارتاپ‌‌‌‌‌ها روزبه‌روز بیشتر‌‌‌ می‌شود. در نتیجه‌‌‌‌، هزاران شرکت هوش مصنوعی تاسیس شده‌اند و همه آن‌‌‌‌‌ها امیدوارند به جمع برترین استارتاپ های هوش مصنوعی جهان بپیوندند و انقلاب بزرگ بعدی اکوسیستم باشند. بر همین اساس، لیستی از استارتاپ‌‌‌هایی فعال هوش مصنوعی را تنظیم کردیم تا شناخت، کاربری و روند رشد هر تیم نوپا قابل بررسی و مرور باشد. این لیست به‌هیچ‌وجه جامع و کامل نیست. در صورت تمایل‌‌‌ می‌توانید تعداد بیشتری از برترین استارتاپ های هوش مصنوعی جهان را در بخش کامنت‌‌‌‌‌ها اضافه کنید تا این لیست را با کمک شما کامل کنیم.

منبع: هوشیو

--

--