پیش بینی قیمت سهام با هوش مصنوعی

ainews11
2 min readSep 19, 2023

--

سهام یک شرکت را با بررسی ارزش ذاتی آن، از جمله دارایی‌های مشهود، صورت‌های مالی، اثربخشی مدیریت، ابتکارات استراتژیک و رفتارهای مصرف‌کننده، ارزیابی می‌کنند. تجزیه و تحلیل داده‌های قابل اندازه‌گیری از فعالیت‌های بازار سهام است، مانند قیمت سهام، بازده تاریخی و حجم معاملات تاریخی؛ این موارد، اطلاعات کمی هستند که می‌توانند سیگنال‌های معاملاتی را شناسایی کرده و الگوهای حرکتی بازار سهام را به تصویر بکشند.

بازارهای سهام به شرکت‌ها برای افزایش سرمایه و همچنین به تولید ثروت شخصی کمک می‌کنند. در واقع، بازارهای سهام به عنوان شاخصی از وضعیت اقتصاد عمل می‌کنند. این منبع به طور گسترده‌ای برای سرمایه‌گذاری افرادی است که در شرکت‌هایی با پتانسیل رشد بالا هستند.

چهار روش پیش‌بینی قیمت سهام

تکانه

بازگشت میانگین

مارتینگالس

جست‌وجوی ارزش سهام

پیش بینی قیمت سهام با هوش مصنوعی

آینده در بازار سهام، معاملات الگوریتمی است. بانک‌های بزرگ، صندوق‌های تأمینی و سرمایه‌گذاران نهادی به طور معمول از الگوریتم‌های معاملاتی کامپیوتری استفاده می‌کنند. معاملات الگوریتمی، بازار سهام و صنعت اطراف آن را متحول کرده است. درصد قابل‌توجهی از معاملاتی که در حال حاضر در سراسر دنیا انجام می‌شود، از طریق ربات‌ها صورت می‌گیرد.

سؤال این است که آیا می‌توانیم ماشین‌ها را وادار کنیم که ارزش سهام را پیش‌بینی کنند؟ دانشمندان، تحلیلگران و محققان در سرتاسر جهان مدت‌هاست که در تلاش‌اند راهی برای پاسخ به این سؤالات بیابند. در چند سال گذشته، از طریق فناوری هوش مصنوعی، در خصوص سهام تصمیم گرفته شد که در چه چیزی و در چه زمانی سرمایه‌گذاری شود.

مطالعه مطلب کامل: قیمت سهام را با هوش مصنوعی پیش بینی کنید

--

--