کگل ؛ جایی برای تحقق رویای داده‌کاو شدن

ainews11
5 min readJul 7, 2021

--

یادگیری علم داده و هوش مصنوعی دشواری‌های خاص خودش را دارد. یافتن انجمنی از متخصصان این حوزه که کدها، داده‌ها و ایده‌هایشان را به اشتراک می‌گذارند در نگاه اول بسیار سخت به نظر می‌رسد. اما کگل دقیقاً چنین جایی است. در کگل می‌توانید همه این امکانات را به‌صورت یک‌جا در اختیار داشته باشید.

کگل چیست؟

کگل وب‌سایتی است که در آن می‌توانید ایده‌هایتان را در حوزه علوم داده به اشتراک بگذارید، از کارهای بقیه الهام بگیرید، با دیگر دانشمندان علم داده رقابت کنید، ترفندهای جدید کدزنی را یاد بگیرید و با مثال‌های متعدد از پروژه‌ها و کاربردهای واقعی داده‌کاوی آشنا شوید.

در کگل دیتاست‌های بسیاری وجود دارد از آمار فروش بازی‌های کامپیوتری تا داده‌های پیچیده‌تری چون اطلاعات مربوط به آلودگی هوا. این داده‌ها واقعی هستند و کاربران سایت کگل می‌توانند مدل‌هایشان را روی چنین دیتاست‌های ارزشمندی آموزش دهند و تست کنند.

کگل بیش از ۵۵۰ هزار کاربر فعال از ۱۹۴ کشور جهان دارد. این سایت کارش را از ملبورن استرالیا شروع کرد. دفتر مرکزی این شرکت در سال ۲۰۱۱ از ملبورن به سیلیکون ولی منتقل شد. سال ۲۰۱۷ بود که روند رو به رشد این سایت گوگل را مجاب کرد تا این سایت را خریداری کند.

مشکل بسیاری از متخصصان علم داده این است که بیش از آنکه تجربه عملی داشته باشند نظریه‌پردازند. آن‌ها به‌صورت نظری اطلاعاتی درباره تحلیل داده‌ها دارند. امکانات سایت کگل برای حل همین مشکل طراحی شده است.

مزایای سایت کگل

دسترسی آسان به دیتاست‌ها:

در سایت کگل دیتاست‌های بسیاری را می‌توان یافت. همچنین اگر به‌دنبال دیتاست مشخصی می‌گردید می‌توانید در بخش جست‌وجوی این صفحه نام آن دیتاست را تایپ کنید. فرمت اغلب این دیتاست‌ها CSV است. البته برخی از این دیتاست‌ها فرمت‌هایی مثل JSON، SQLite دارند.

کدنویسی را از حرفه‌ای‌ها یاد می‌گیرید:

کدهای فراوانی در کگل وجود دارد. کافی است سری به نوت‌بوک‌ها بزنید. راه دیگر یافتن کد موردنظر این است که کامنتی را که معمولاً در نوشتن آن کد نوشته می‌شود سرچ کنید. خواندن کدها و استفاده از آن‌ها یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری ترفندهای کدزنی است. با کار روی این کدها شما مهارت مهم‌تری هم به دست می‌آورید: مهارت حل مسئله.

بسیاری از کدها سایت به زبان پایتون است اما می‌توانید کدهایی هم به زبان‌های دیگر مانند R، SQLite و Julia در آن بیابید.کدها در این سایت به شکل ژوپیتر نوت‌بوک هستند

با متخصصان علم داده در ارتباط هستید:

مانند سایت‌های مدیوم، گیت‌هاب، استیک‌اورفلو و لینکداین، کگل هم انجمنی است که در آن داده‌کاوان، متخصصان علم داده و مهندسان یادگیری ماشین می‌توانند در آن چیزهای جدید بیاموزند، خود را ارتقا دهند و وارد شبکه‌ای از متخصصان این حوزه شوند. مزایای در ارتباط بودن با شبکه‌ای از متخصصان علوم داده بسیار است.

کارهای دیگران منبع الهامی برای شما خواهد بود:

به خاطر اطلاعات، دوره‌ها، کدها و رقابت‌هایی که در سایت کگل تدارک دیده شده است می‌تواند برای متخصصان علم داده، به‌ویژه تازه‌کاران منبع الهام برای ایده‌های جدید باشد.

مسابقات

کمتر روش یادگیری مانند شرکت در مسابقه می‌تواند نقاط قوت و ضعف‌هایمان را به ما نشان دهد. مسابقه دادن ما را در شرایط واقعی و پرفشار قرار می‌دهد و باعث می‌شود مهارت‌هایمان ارتقا یابد. در سایت کگل می‌توانید با دیگر متخصصان علم داده رقابت کنید.

مانند بسیاری از سایت‌ها، در این سایت نیز ایرانی‌ها باید با آی‌پی غیرایرانی ثبت‌نام کنند. کگل مسابقات متنوعی دارد که با توجه به سطحتان می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید. برای بعضی از این مسابقات جایزه‌های مالی بسیار خوبی نیز در نظر گرفته شده است. با ورود به بخش مسابقات این سایت می‌توانید انواع مسابقاتی را که در جریان است مشاهده کنید.

انواع مسابقات در سایت کگل:

1.Featured Competitions

شاید برای بسیاری از فعالان حوزه علم داده سایت کگل با همین نوع از مسابقات شناخته شده باشد. این نوع از مسابقات برای متخصصان یادگیری ماشین طراحی شده است. این مسابقات بیشتر اهداف تجاری دارند و برای حل مشکلات واقعی شرکت‌ها طراحی شده‌اند. پاداشی که برای چنین مسابقاتی در نظر گرفته شده است معمولاً مبالغ بسیار بالایی است

2. Research Competitions

مسابقات پژوهشی نوع دیگری از مسابقاتی است که در سایت کگل برگزار می‌شود. این مسابقات در مقایسه با مسابقات Featured ناظر به حل مشکلات تجربی‌تری است. این مسابقات به‌خاطر ماهیت تجربی‌شان معمولاً پاداش مالی ندارند. اما فرصتی برای داده‌کاوان فراهم می‌کند تا روی مسائل و چالش‌هایی کار کنند که ممکن است راه‌حل روشن و راحتی نداشته باشند.

3.Getting Started Competitions

مسابقات مقدماتی راحت‌ترین، و در دسترس‌ترین نوع از مسابقات سایت کگل است. معمولا در سایت به‌صورت دائمی از این نوع مسابقات در حال برگزاری است. این مسابقات برای کسانی که به‌تازگی وارد عرصه یادگیری ماشین و داده‌کاوی شده‌اند مناسب است. شرکت در این مسابقات هیچ امتیاز یا پاداش مالی برای کاربر ندارد.

4.Playground Compettions

این نوع از مسابقات بیشتر جنبه سرگرمی دارد. و درجه سختی‌اش یک سطح بالاتر از مسابقات مقدماتی است. بعضی از این مسابقات جوایز نقدی بسیار کمی هم دارند.

این چند مورد، از رایج‌ترین مسابقاتی است که سایت کگل برگزار می‌کند.

دوره‌های آموزشی

چیزی که کگل را به سایتی بی‌نظیر برای یادگیری علم داده بدل کرده است جامع بودن آن است. صرف برگزاری مسابقات علم داده می‌توانست این سایت را به سایتی مهم در حوزه داده‌کاوی قرار دهد، اما کگل می‌خواهد همه نیازهای متخصصان داده را یک‌جا به آن‌ها عرضه کند.

چند مورد از دوره‌های آموزشی این سایت:

جمع‌بندی

ورود به سایت کگل و فعالیت در آن می‌تواند شروع فعالیت جدی شما در حوزه داده‌کاوی باشد. بخش‌های مختلف این سایت بر اساس نیازهای داده‌کاوان طراحی شده است و با استفاده از آن‌ها می‌توانید بسیاری از نیازهای خود را رفع کنید. اگر این سایت را جدی بگیرید و در مسابقات آن به‌صورت جدی شرکت کنید و رتبه خوبی در سایت کسب کنید می‌توانید آن را در رزومه کاری‌تان هم بیاورید.

منبع: هوشیو

--

--