پردازنده‌های گرافیکی چیستند؟ و چگونگی راه اندازی آنها

ainews11
2 min readJan 31, 2023

در این مقاله به برخی از موارد استفاده متداول GPU می‌پردازیم، تا به شما نشان دهیم که چرا راه‌اندازی GPU هنگام بازی یا اجرای شبیه‌سازی‌ها در دستگاه‌های شما حائز اهمیت بسیاری است. با درک این موضوع می‌توانید مطمئن شوید که سخت‌افزار شما به درستی پیکربندی شده ،تا حداکثر عملکرد را بدون افت کیفیت دریافت کنید. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا تمام جنبه‌های GPU را با هم بررسی کرده و به درک جامعی در مورد اینکه چرا GPUها اجزای ضروری در سیستم‌های محاسباتی مدرن هستند، دست یابیم.

gpu چگونه کار می‌کند؟

برای آنکه دریابیم gpu چگونه کار می‌کند؟ ابتدا باید با مفهوم پیکسل آشنا شویم، پیکسل‌ها درحقیقت نقاط بسیار کوچکی در تصاویر هستند. گاها در یک تصویر نقش‌بسته بر روی صفحه نمایش کامپیوتر، در‌حدود ۲ میلیون پیکسل در‌کنار‌هم قرار می‌گیرند، تا ما بتوانیم تصویری واحد را مشاهده کنیم. این کامپیوتر است که در‌نهایت باید تصمیم بگیرد، هر‌یک از این پیکسل‌ها کی و کجا قرار بگیرند، تا ما امکان مشاهده تصویر را داشته باشیم. البته رایانه‌ها برای دریافت داده‌ها و تبدیل آنها به تصویر، نیازمند مترجمی هستند که این وظیفه را عهده‌دار گردد و پردازنده گرافیکی یا GPU، سخت‌افزاری است که به راحتی کار ترجمه را برای کامپیوتر انجام می‌دهد.

تفاوت کارت گرافیک و gpu بیشتر بخوانید

تنظیمات gpu کارت گرافیک

اگر قصد استفاده از کارت گرافیک اختصاصی خود بر روی سیستمتان را دارید، در این بخش به شما نحوه تغییر تنظیمات gpu کارت گرافیک را خواهیم گفت، تا در‌عرض کمتر‌از ۳ دقیقه، به جواب تمامی سوالاتتان در‌این‌زمینه برسید. گرافیک‌های تجمیع شده اینتل این توانایی را دارند که، در سیستم‌های ویندوز برای Serato Video مورد‌استفاده قرار گیرند. با تمامی این اوصاف، اگر مشکلی در استفاده از این کارت‌های گرافیکی دارید و به‌علاوه یک کارت گرافیک اختصاصی نیز بر روی سیستمتان نصب دارید، می‌توانید تنظیمات دستگاه را به‌نحوی تغییر دهید که این قطعه توسط Serato Video برای بهبود عملکرد مورد‌استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: تفاوت gpu و tpu

مطلب کامل:

https://hooshio.com/%d9%be%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%af%d9%87-%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c%da%a9%db%8c-gpu-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/#tfawt_gpu_w_tpu

--

--