۱۰ استارتاپ برتر هوش مصنوعی جهان در سال ۲۰۲۱

ainews11
4 min readJul 14, 2021

استارتاپ‌های هوش مصنوعی در سرتاسر جهان، طی چند سال گذشته رشد فوق‌العاده‌‌ای نشان داده‌اند. جدای از شرکت‌های بزرگ فناوری مانند مایکروسافت‌، اپل، آی بی ام و گوگل‌، فناوری‌های هوش مصنوعی شاهد موفقیت‌های شگرفی در شرکت‌های نوپاست. حتی اگر همه‌گیری ویروس کرونا همه جنبه‌های زندگی ما را مختل کرده باشد‌، استارتاپ‌های فناورانه و شرکت‌های بزرگ IT بی‌وقفه در تلاش‌اند تا با کمک هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در فکر توسعه وضعیت فعلی و تأمین نیازها و خواسته‌های بازار باشند. در این مقاله لیستی از ۱۰ استارتاپ برتر هوش مصنوعی جهان در سال ۲۰۲۱ که تلاش زیادی برای ایجاد فردایی بهتر دارند، تهیه کرده‌ایم و هر استارتاپ را به طور مختصر مورد بررسی‌ قرار داده‌ایم.

سای لانس — Cylance

این استارتاپ هوش مصنوعی که در ایروین کالیفرنیا مستقر است‌، امکانات امنیت سایبری را فراهم‌ می‌کند و برنامه‌‌ها و محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی‌، یادگیری ماشین و علوم مبتنی بر الگوریتم‌های رایانه و ریاضیات را برای محافظت از مشتریان خود در برابر تهدیدات و حملات آنلاین ارائه‌ می‌دهد. این شرکت نوپا برای حل مسائل پیچیده امنیتی و شناسایی دقیق و ریشه‌کن کردن آن‌‌ها، با شرکت‌های بزرگی مانند بلک بری و سایر نهادهای دولتی و خصوصی همکاری کرده است.

لوجی نکست — LogiNext

لوجی نکست در میان شرکت‌های هوش مصنوعی رقیب خود و شرکت‌های SaaS از ابتدای تاسیس خود تا امروز، سریع‌ترین رشد را داشته است. این صنعت چندین حوزه مانند خرده‌فروشی‌، حمل‌ونقل‌، لجستیک، کالاهای مصرفی و سایر صنایع را هدف قرار داده است. محصولات شاخص این شرکت عبارتند از: نرم‌افزار تحویل و بهینه‌سازی مسیر مبتنی بر ابر‌، خدمات میدانی و نرم‌افزار بهینه‌سازی نیروی کار خدمات میدانی. لوجی نکست بسترهای خدمات سریع و خودکار را برای پاسخگویی بهینه به تقاضای بازار فراهم‌ می‌کند.

اسنت — Ascent

اسنت یک استارتاپ فینتک است که در شیکاگو مستقر است. این شرکت با استفاده از فناوری ابری و هوش مصنوعی در حوزه اتوماسیون و مدیریت برنامه‌های انطباق‌پذیر فعالیت‌ می‌کند. الگوریتم‌های یادگیری ماشین‌، فناوری ابری مورد استفاده توسط اسنت را تأمین‌ می‌کنند‌. این الگوریتم‌ها به شناسایی تغییرات جریمه‌‌ها و مقررات و سایر اقدامات اجرایی و خطرات ایجاد شده در طول زمان کمک‌ می‌کنند.

موو ورکس — Moveworks

موو ورکس یک شرکت فناوری اطلاعات است که یک رابط خدمات مشتری و سیستم‌های یادگیری عمیق با استفاده از هوش مصنوعی برای حل مسائل دنیای فناوری اطلاعات فراهم‌ می‌کند. موو ورکس در کالیفرنیا مستقر است و بسترهای مبتنی بر ابر را به سازمان‌‌ها ارائه‌ می‌دهد تا با کاهش کارهای سخت و فشار کار‌، به کارمندان و متخصصان فناوری اطلاعات خدمات‌رسانی کنند.

یونیفر — Uniphore

یونیفر در میان ۱۰ استارتاپ برتر هوش مصنوعی در هند قرار دارد. این شرکت یک بستر اتوماسیون خدمات مکالمه‌‌ای را ارائه‌ می‌دهد که خدمات دقیق‌، پیچیده و شخصی را به مشتریان عرضه‌ می‌کند. یونیفر از فناوری پردازش زبان طبیعی استفاده‌ می‌کند و همچنین امکانات مکالمه طبیعی را ارائه‌ می‌دهد. یونیفر یکی از استارتاپ‌های منحصربه‌فرد است، زیرا از تجزیه‌وتحلیل گفتار‌، دستیارهای مجازی و بیومتریک صوتی استفاده‌ می‌کند که باعث افزایش وفاداری مشتری‌ می‌شود و مدیریت خدمات مشتری را بهبود‌ می‌بخشد.

آوامو — Avaamo

آوامو یک استارتاپ برتر هوش مصنوعی مستقر در هند است که بستر کاملاً یکپارچه‌‌ای را بر اساس توصیه‌های مشتری فراهم‌ می‌کند. از ابزارهای نوشتن‌، یادگیری بدون نظارت‌، شبیه‌سازی مکالمه‌، ابر‌، تا فناوری‌های ترکیبی و پیش‌فرض‌، آوامو راه‌حل یک مرحله‌‌ای برای همه مشکلات خدمات مشتریان است.

کاگنیتیو اسکیل — CognitiveScale

استارتاپ کاگنیتیو اسکیل مستقر در آستین ایالت تگزاس ارائه‌دهنده خدمات نرم‌افزاری و سرویس‌های ابری است. این فناوری اطلاعات پیشرفته‌‌ای را برای صنایع بهداشتی‌، بیمه‌‌ای‌، خدمات مالی و تجارت الکترونیکی ارائه می‌کند. فناوری آن با افزایش جذب مشتری‌، تعامل و بهبود فرایندهایی مانند صورتحساب و درخواست‌ها‌، کارایی را در عملیات تجاری تضمین‌ می‌کند.

ریسک فیلد — Riskified

ریسک فیلد یک پلتفرم مجهز به هوش مصنوعی است که به سایت‌های تجارت الکترونیکی کمک‌ می‌کند تا مشتریان قانونی را شناسایی کرده و اصطکاک را در روند خرید کاهش داده و خدمات مشتریان را بهبود بخشند. ریسک فیلد از الگوریتم‌های یادگیری ماشین استفاده‌ می‌کند که‌ می‌تواند بیش از یک میلیارد رکورد معامله را همزمان به منظور بهبود تصمیم‌گیری و کاهش تقلب در اختیار داشته باشد. از آنجا که سیستم‌عامل‌های تجارت الکترونیکی در حال گسترش ابعاد بازار خود هستند و مشتریان جدیدی را به سایت خود دعوت‌ می‌کنند‌، فناوری پیشرفته ریسک فیلد از آن‌ها در برابر تهدیدات و کلاهبرداری آنلاین محافظت‌ می‌کند.

نورالا — Neurala

نورالا در حال توسعه شبکه عصبی یادگیری عمیق خود است که «مغز نورالا» نامیده‌ می‌شود و باعث‌ می‌شود دستگاه‌‌‌هایی مانند دوربین‌، هواپیماهای بدون سرنشین و موبایل‌‌ها کارآمدتر و استفاده از آن‌ها آسان‌تر شود. شرکت‌‌ها و موسساتی مانند هواوی‌، موتورولا‌، ناسا‌، آژانس پروژه‌های تحقیقات پیشرفته دفاعی (DARPA) از این فناوری برای افزایش کارایی عملیات‌های خود استفاده‌ می‌کنند.

هوش مصنوعی ایکس — X.AI

شرکت X.AI مستقر در نیویورک‌، خدمات یادگیری ماشین را ارائه‌ می‌دهد و هدف آن توسعه دستیاران شخصی مستقل مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی است. دستیارانی به نام‌های امی و اندرو اینگرام‌، برای تعیین جلسات با برنامه‌‌‌هایی مانند ویندوز ۳۶۰‌، اوت لوک‌، گوگل و سایر برنامه‌‌ها ادغام‌ می‌شوند و به طور مداوم از هر تعامل، یاد‌ می‌گیرند و خود را آموزش می‌دهند.

منبع: هوشیو

--

--